Simson S51/1 - Přestavba na 70 ccm
Pro ty, kteří chtějí zvýšit výkon své S51/1 a mají cca 3500 kč navíc, je předělávka na 70 ccm tou nejlepší volbou.Přestavbu bych doporučoval udělat i s menší GO motoru (v ceně).Operace nám trvala pět dní (sundání z motorky+rozebrání+vyčištění+složení+umístění na motocykl+pauzy).
Jako první bych začal rozebráním motoru.Musíte ho vyjmout z motocyklu, sundáte válec, potom sundáte levé i pravé víko a nakonec odděláte střední kartery od sebe.Když to tak rozděláte zjistíte co motoru chybí, co je tam špatné a budete vědět co koupit.
Zjistíte kde ve vašem okolí je nejbližší prodejna náhradních dílů na Simsony, někdy mají něco na Simsony i v prodejnách na Fichtly.Pokud nic nenajdete, nevadí vše se dá koupit v e-shopech např. http://shop.motomaxsro.cz/ nebo http://www.moto-prodejna.cz/. Problém ovšem je, že někde budete muset nechat vyfrézovat kartery a to právě v těch prodejnách dělají. Pak koupíte 70kový válec, píst úplný 45.00, 70kovou hlavu (ta se dá sice vybrousit z 50kové ale je lepší koupit novou), vyčistíte všechny součástky, koupíte všechny ložiska (kromě jehlových, ty bývají většinou dobré), a doporučuji zakoupit nová gufera.Seznam ložisek: 6204 C3 2x, 6203 C3, 6000 C3, 16004 C3 a 6004 C3.Já jsem k tomu všemu jěště kupoval kuličky do převodovky.
Pak nezbývá nic jiného, než motor složit.Samozřejmě že se prodává i kniha která skládání podrobně popisuje, ale na tu už mi nezbyly money a tak jsme to s taťkou složili sami. Je to sice trochu hlavolam ale při troše logiky se to dá poskládat.
Pak už jen motor umístíte na vašeho Simsona a je to. Asi se teď ptáte co karburátor, předstih, výfuk atd. Je to jedno jede to i bez dalších úprav a jede to pěkně. Ovšem je samozřejmě lepší když tu trysku necháte převrtat (stojí to asi 50 kč) a taky je dobré vyčistit výfuk a udělat do něj pár dírek, nebo koupit sportovní výfuk a sportovní vzduchový filtr, vyladit předstih, koupit 17 zubé kolečko atd. Těch úprav je samozřejmě strašně moc.Jestli nemáte tu možnost vyfrézovat kartery předělejte raději vašeho Simsona na 60 ccm. Na závěr bych chtěl říci, aby jste ho prvních cca 400 km moc nevytáčeli a dávali mu patřičné pauzy.