Jawa 50, typ 555 (Spářa)
Moje první motorka (od Vánoc 2007) je Jawa 50, typ 555. Tento motocykl byl vyroben v roce 1962.Stroj žene dvoudobý motor o objemu 49,9 ccm, který má výkon 2,2 koně - v přepočtu na kilowatty dostaneme číslo 1,65 to celé při 5500 otáčkách za minutu.Vrtání v průměru činí 38 milimetrů a zdvih 44 mm. Převodovka je třístupňová a spojka lamelová v olejové lázni. Řadí se nožní pákou na levé noze. "jednička"se řadí směrem dolů "dvojka"a "trojka" směrem nahoru. Obě brzdy jsou celonábojové o průměru 125mm. Maximální rychlost mé motorky je asi 70km/h a váha celého stroje beze mě je 54 kilogramů. Nádrž je umístěna pod řídítkama, má objem 2,8litru z toho 0,8 litru je rezerva. (Tohle je vzhled asi po 1 měsíci ježdění)
Další mnou vytvořený článek:
Můj první stroj Jawa 50, typ 555 jsem dostal k Vánocům v roce 2007. Bylo to největší překvapení k Vánocům, které jsem kdy měl prostě ůžas. Hned druhý den mě táta naučil, jak se pouští spojka a mění svíčka. Bylo to super, zima jako na Sibiři ale já jsem jezdil a chtěl jsem jezdit. Zezačátku jsem jezdil na polní cestě před domem v dohledu táty. Až jsem se to trochu naučil, začal mě nechávat jezdit samotného. Přiznám se že ze začátku jsem vlastně ani nevěděl co mám, protože jsem se o motorky nijak extra nezajímal. Postupem času jsem zjistil že 555 jsou celkem vzácné v takovém to stavu - prsa, původní lak, žádný flexa technik to nebyl byl to starší pán který si tohoto stoje považoval lítá jako drak, ale žádné cross závody se nekonají to mi neprojde přes srdce. Jsem moc rád že na moje začáteční počínání se strojem dohlížel táta a nedošlo k žádným "skvělým" úpravám jako je řezání blatníku a podobně co jsem všechno viděl. Postupem času došlo ji na opravy - vyměnil jsem gufera, pístní kroužky, vypálil výfuk, vyčistil filtr sání. A mohl jsem jezdit. Potom jsem musel zrepasovat spojku, protože lamely do tohoto stroje se neprodávají. S touto opravou mi pomohl samořejmě táta ale taky krapet zkušenější kamárád a jeho táta, ktarém bych chtěl samozřejmě poděkovat. A jezdilo se dál. Pak už mi akorát táta spravil stojan, protože jednou jsem stroj postavil na stoja nakřivo a stojánku se ulomila jedna packa. Táta vyrobil novou a přivařil ji zpět. Háček stojanu byl taky potřeba vyrobit nový protože sten starý praskl. Stoj je celý v původním stavu. Trošku mě zlobí ráfky natřené stříbřenkou namíto chromu ale beru to jako že : "Tohle je můj stroj, kterého si vážím!" Podívejte se na fotky a posuďte sami jak se Vám líbí! viz fotoalbum
Náhledy fotografií ze složky Jawa 50, typ 555
Komentáře
Přehled komentářů
Gusta-maximalka-ani hovno z fichtla 80km/h si se zblaznil ne to bys nedal zkopca a zvvetrem v zadech si moc veris! ja mam simala predelanyho na cross sak vis dejve a 80 ani ze simalem-mozna po generalce a nejake te uprave ale na fichtlu ani za picu!!!!
JAWA 555-Nejsi sám kdo jezdí
(Gusta, 10. 8. 2008 11:04)je to supr stroj jezdím na něm taky akorát my vytáhne po výbrusu a 13-ti zubé přední kolečko řetezu(tudíž do rychlosti)a rozpůleném vyčičtěném motoru jede 80km/h je to supr stroj 555 když je dobře udržovaná a dobře seřízená tak valí rychleji než 550,05,20,21,23 se všemi sem si dával závod
gusta
(zdarek, 9. 7. 2009 23:22)